Een huishoudboekje (Vallei Business 2018-08)

Voor de jongere lezer, een huishoudboekje is een schriftje waarin je jouw inkomsten en uitgaven bijhoudt. Met als doel een duidelijk overzicht van jouw financiële stand van zaken. In deze tijd van alle online apps en ‘in de cloud’ werken klinkt dat natuurlijk super oubollig, maar het principe is nog steeds van deze tijd.
Een goed beeld van de maandelijkse inkomsten en uitgaven is voor elk huishouden en elke onderneming van levensbelang. Leef je op te grote voet, dan duurt dat leven niet lang en zul je met een financieel tekort geconfronteerd worden. Om dit in te lopen zijn extra besparingen noodzakelijk, maar omdat het overzicht ontbreekt is niet zichtbaar waar bespaard kan worden.
Voor veel bedrijven geldt dat de zakelijke mobiliteit een top 3 kostenpost is. Mobiliteitskosten zijn onlosmakelijk verbonden aan het realiseren van omzet, want producten en diensten moeten op locatie worden verkocht en verleend. De autokosten worden door een groot aantal externe factoren beïnvloed; zitten de klanten dichtbij geconcentreerd of juist landelijk verspreid, gaan de medewerkers zorgvuldig met de auto om en wat is eigenlijk hun werkelijke brandstofverbruik en tankgedrag? Deze directe kosten kunnen allemaal netjes in het huishoudboekje genoteerd worden.
Veel lastiger is het om de indirecte kosten die aan mobiliteit gerelateerd zijn te registeren. En die indirecte kosten lopen snel op; wat zijn de werkelijke kosten als een medewerker zijn auto voor onderhoud weg moet brengen? Hoeveel productieve uren verliest het bedrijf aan controle, administratie, beheer en het beantwoorden van interne vragen? Het is veel moeilijker om deze indirecte kosten zichtbaar te maken. Dit wordt daarom niet goed vast gelegd en geen aandacht gegeven. Dat is heel jammer, want in de praktijk blijkt juist dat op deze zaken enorme besparingen te realiseren zijn.
Begin vandaag nog om jouw auto-huishoudboekje op orde te brengen. Het zal je laten zien hoe je de winst van jouw bedrijf snel en eenvoudig kan verhogen.
Huib van Loon
Oxonia autolease, advies & contractbeheer

Terug naar het overzicht

Waarom kiest u voor Oxonia

Persoonlijke betrokkenheid, duidelijke voorwaarden en betere autolease oplossingen, daarom kiest u voor Oxonia. Wij zijn gespecialiseerd in autoleasing en contractbeheer. Door onze kennis en meer dan 20 jaar ervaring in autoleasing en wagenparkbeheer, regelen wij tijdelijke mobiliteit en wagenparkbeheer gewoon eenvoudiger, sneller en prettiger. Dit levert onze klanten gegarandeerd tijd en geld op en voorkomt ergernis. 

Meer over Oxonia »

Bekijk uw voordeel

  • Persoonlijk, direct contact
  • Concurrerende leasetarieven
  • Financiële duidelijkheid
  • Tijdbesparing voor berijder en werkgever
  • Eenvoudig, één aanspreekpunt.

ONZE REFERENTIES

Hieronder vindt u enkele bedrijven die voor Oxonia kozen.

Stel uw vraag aan Oxonia

Heeft u een vraag of opmerking? Of wilt u gebruik maken van onze diensten? Wij staan u graag te woord. U kunt ons vrijblijvend bellen op 0318 - 763 909 of maak gebruik van het onderstaande contactformulier.

Contactformulier

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onze adviseur

Ons adres
Turbinestraat 8 G
3903 LW Veenendaal
0318 - 763 909

Oxonia
KvK: 67710727